Časté otázky
Úvodní konzultace probíhá formou osobního setkání, případně online schůzky na Microsoft Teams, Zoom, WhatsApp, FaceTime či na jakékoli jiné obdobné platformě. Během konzultace proberete s advokátem Váš právní problém, na jehož základě Vám advokát poskytne předběžné posouzení situace a navrhne možné další postupy. Současně důkladně proberete i Váš cíl, stejně tak jako očekávaný časový rámec navrhovaného řešení. Samozřejmostí je také informace o odměně za právní služby advokáta. V případě, že budete mít o právní služby zájem, dohodnete se s advokátem na dalším postupu spolupráce.
Ano, před návštěvou je potřeba se předem objednat. Tím zajistíme, že Vám budeme moci věnovat dostatek prostoru a že se na Váš právní problém adekvátně připravíme.
Objednat se můžete telefonicky, e-mailem nebo prostřednictvím kontaktního formuláře na webových stránkách advokátní kanceláře.
Před schůzkou si připravte veškeré relevantní dokumenty související s Vaším právním problémem, například smlouvy, e-mailovou či jinou korespondenci, soudní rozhodnutí či jiné písemnosti. V případě, že podklady máte v elektronické podobě, je vhodné je před schůzkou advokátovi zaslat, aby se s nimi mohl včas seznámit a probrat s Vámi konkrétní záležitosti. Seznámení se s podklady předem nám pomůže se efektivně připravit na schůzku a lépe porozumět Vaší záležitosti.
Úvodní konzultace je bezplatná.
Veškeré podrobnosti týkající se odměny za právní služby budou detailně probrány na úvodní schůzce s advokátem v závislosti na povaze a složitosti Vašeho případu. Každá spolupráce bude probíhat na základě vzájemného srozumění o všech aspektech poskytování právních služeb včetně odměny.
Zastupovat Vás můžeme na území celé České republiky v právních věcech z oblasti právního řádu České republiky. V případě, že Vaše záležitost vyžaduje znalost cizího práva nebo zastupování mimo Českou republiku, pomůžeme Vám zajistit odpovídající právní pomoc i v zahraničí.
Ne, osobní setkání není nutné. Mnohé právní záležitosti lze řešit prostřednictvím telefonických konzultací, e-mailové komunikace nebo online videohovorů. V případech, kdy to povaha věci umožňuje, takto efektivně poskytujeme poradenství a právní podporu. Osobní setkání je vyžadováno pouze u některých specifických úkonů (např. podepisování dokumentů) nebo na žádost klienta.
Přihlášku můžete podat písemně na předepsaném formuláři, který je dostupný na webu Ministerstva spravedlnosti ČR. Formulář musí být vyplněn přesně dle požadavků a obsahovat údaje o věřiteli, výši a povaze pohledávky, včetně důkazů o jejím vzniku. Přihlášku je nutné zaslat insolvenčnímu soudu, který vede dané řízení, a to buď poštou, nebo prostřednictvím datové schránky. Doporučujeme konzultovat tento proces s advokátem, abyste předešli chybám, které by mohly vést k odmítnutí přihlášky.
Pokud vám někdo dluží peníze, prvním krokem je pokusit se dluh vymoci smírnou cestou. Doporučuje se dlužníka písemně vyzvat k úhradě dluhu, ideálně formou doporučeného dopisu s uvedením částky, důvodu dluhu a lhůty k zaplacení. Pokud dlužník nereaguje nebo odmítá zaplatit, můžete přistoupit k soudnímu vymáhání pohledávky podáním žaloby. V závislosti na situaci lze také zahájit exekuční nebo insolvenční řízení. Pro správný postup je vhodné poradit se s advokátem, který vám pomůže s přípravou dokumentace a dalšími kroky.
Mgr. Lukáš Černý, advokát
Liberec III-Jeřáb